Hushålla med tiden

Jag skrev i somras om mitt superenkla tips om att få styr på arbetsdagarna när högarna hopar sig efter ledigheter. Nu är vi där igen – nytt år, nya ambitioner att jobba smartare, hushålla med tiden och bli mer effektiv. Internetworld har gjort en genomgång av några appar vars syfte är att göra dig mer produktiv. Inga rena planeringsappar, utan snarare verktyg som ska hjälpa dig att att hålla koncentrationen och undvika distraktionsmoment – som till exempel sociala medier. Forskning visar nämligen, enligt artikeln, att vi jobbar bäst i kortare sjok på mellan 20 och 40 minuter (se även den tidigare artikeln ”Jobba smartare med fokus på energi”).

Jag har själv inte testat den här typen av verktyg. Jag kör än så länge uteslutande med Evernote, även om jag inte blivit riktigt, riktigt kompis med den ännu. Jag skulle till exempel vilja kunna ”snooza” påminnelser lite enklare – kanske du vet hur man gör? Vilken är ditt favoritverktyg av den här typen? 

Lämna ett svar